Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.bstu.ru/jspui/handle/123456789/2853
Название: | Some Extrinsic Motivational Factors for Learning Critical Foreign Languages |
Авторы: | Atitsogbui, E. N. Garagulya, S. I. Atitsogbui, R. M. K. |
Ключевые слова: | Authors of BSTU |
Дата публикации: | 2019 |
Издательство: | IOP Publishing |
Краткий осмотр (реферат): | Abstract. In this article we discuss some extrinsic factors that impact students‟ motivation to learn foreign languages. These factors, attitude, goals and efforts were studies and analyzed by many researchers. Taha [8], Huang [6], Csizer and Dornyei [2], noted that attitudes toward the language community, native speakers and the language itself are important factors in the learning process. These factors enable creation of a positive attitude and tolerance and understanding of cultural, religious, and societal differences. Hidi and Harackiewicz [5] and Schunk [5] discussed the influence of mastery and performance goals on academic motivation. They emphasized that only attractive and realistic goals can motivate people to act. Csizer and Dornyei [2], Schunk [5] considered effort as one of criterion measures to examine motivational factors that determine direction and magnitude of motivated human behavior. |
Описание: | Atitsogbui E. N. Some Extrinsic Motivational Factors for Learning Critical Foreign Languages / E. N. Atitsogbui, S. I. Garagulya, R. M. K. Atitsogbui // IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science. - 2019. - Vol. 272. - 032209. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.bstu.ru/jspui/handle/123456789/2853 |
Располагается в коллекциях: | Economical and human sciences |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
9 Атитсогбуи.pdf | 461.3 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.